צמחי מרפא אדפטוגנים

צמחים אדפטוגנים הם צמחים ופטריות כח יפניות מסוגים שונים, ומתרבויות שונות, הנלקחים מחלקים שונים של הצמח (עלים, שורשים, הרבה) ועוזרים לגוף שלנו להתמודד במצבי דחק, לחץ או במילה אחרת סטרס.

פטריית ריישי משמשת כאדפטוגן - היא מורידה סטרס מהגוף ומגבירה את יכולת הגוף להתמודד עם דלקות ורעלנים שונים.

פטריית ריישי משמשת כאדפטוגן – היא מורידה סטרס מהגוף ומגבירה את יכולת הגוף להתמודד עם דלקות ורעלנים שונים.

צמחי המרפא האלה עובדים על בלוטת יותרת הכליה (האדרנל). הצמחים האדפטוגנים מתאפיינים בתרכובות פיטו כימיות הקראים ספונינים טריטרפנואידיים הדומים במבנה שלהם להורמוני בלוטת יותרת הכליה כמו הורמון הקורטיזול.

הצמחים האדפטוגנים משפיעים על בלוטת יותרת הכליה (בלוטת האדרנל) בכמה מובנים.הם מזינים את בלוטת יותרת הכליה ולכן מועילים מאוד למצבים של שחיקת הבלוטה. מצבים כאלה הם לדוגמא: חיזוק לאחר לידה, לחץ וסטרס מתמשכים בעבודה או עומס בלימודים, לחץ שנובע מעבודה פיזית ושעות ערות רבות, חוסר דם, אנמיה או נשירת שיער לאחר טראומה, חיזוק ספורטאים והגברת עצימות אימוני ספורט.

צמחים אדפטוגנים מועילים פעמים רבות גם לבעיות מנטליות כמו בעיות זיכרון, מיקוד ופוקוס וכן הפרעות קשב וריכוז, וכן חרדה או דיכאון.

הצמחים האדפוטנים מהווים בסיס לטיפול במחלות רבות ובבעיות רבות כמו אנמיה וחוסר ברזל, מחלות רעלניות כרוניות, ולכן ישתלבו גם בפורמולות צמחים של דלקת מפרקים כרונית, אוסטאוארטריטיס, טיפול בפסוריאזיס, ודלקות במערכת העיכול כמו קרהון וקוליטיס.

בין צמחי המרפא האדפטוגנים נוכל למצוא את האשוואגנדה (Withania somnifera), הברהמי ( Bacopa monnieri Brahmi) , הגוטו קולה (Centella (Hydrocotyl) asiatica) ופטריית הריישי (Ganoderma lucidum).

תגובות

תגובות

Posted in אינדקס מינוחים רפואיים | Tagged , , , , , , , | Leave a comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים