תזונה סינית ומקרוביוטיקה

תזונה לפי הרפואה הסינית עושה שימוש במושגים אחרים ממה שאנו מכירים ביום יום.
לכל סוג של מזון יש את האנרגטיקה שלו וזו משפיעה בצורה זו על מערכות שונות בגופינו.

צלחת מקרוביוטית המכילה דגנים (אורז מלא), קטניות (אזוקי), ירקות מבושלים (ירקות שורש כמו גזר וסלרי) וסלט עלים קייצי של חסה ומלפפון, צולם ע"י חן אדדי, תזונה וצמחים ליצירת מודעות ואנרגיה

צלחת מקרוביוטית המכילה דגנים (אורז מלא), קטניות (אזוקי), ירקות מבושלים (ירקות שורש כמו גזר וסלרי) וסלט עלים קייצי של חסה ומלפפון, צולם ע"י חן אדדי, במטבח הביתי.

מזונות בעלי אנרגיה מחממת יצרו חום בגוף ולהיפך.
לדוגמא: אבוקדו הינו מזון מקרר ומלא לחות, חסה היא מזון מקרר, מייבש ומשתן וג'ינגר או זנגביל הוא חם מאוד ויבש. חשוב לא לתת מזון מקרר ולח, כדוגמת אבוקדו, למצבים שיאובחנו כקור ולחות.

"הבורא ברוך הוא וברוך שמו ברא את האדם, ונתן בו חום הטבעי, וזהו החיות של האדם, שאם יכבה האש הטבעי אפס חיותו, והחזקת החום הזה, הוא ע"י המאכל אשר האדם אוכל" מתוך קיצור שולחן ערוך.

בנוסף, לכל סוג של מזון יש איבר מטרה אחד או יותר, ולכן ישנה אפשרות לטפל בצורה טובה מאוד באמצעות התזונה הסינית במחלות שונות, כשמתייחסים למזון כבעל יכולת להזין איברים מסוימים ולהניע את האנרגיה בגוף לכיוונים רצויים.

מושגים כמו YIN ו YANG (יין ויאנג) משמשים כדי לתאר מהות של סוג מזון, ותיאוריית חמשת האלמנטים הסינית מהווה את הבסיס להבנת פעילות סוגי המזון השונים על הגוף שלנו.

השעון הסיני מחולק גם הוא לפי שעות ובכל שעה ישנו איבר או מערכת בגוף שהם במצב פעיל, ואחרים שהם במצב נטען.

ניתן להתאים אם כך גם טיפול במחלות לפי שעות ולבחור את סוג המזון בהתאם לשעת היום, וכן לבחור לאכול בשעות נכונות לפי האיבחון הסיני שיתקבל בקליניקה.

טעמי המזון גם הם חשובים מאוד ולכל טעם יש השפעה על איבר או מערכת מסויימת.
לדוגמא: הטעם המלוח משפיע על הכליות ואלמנט המים ובכמות מסויימת יחזק את פעילות הכליות.

מקרוביוטיקה הינה פילוסופית תזונה המושתת, בדומה לתזונה הסינית, על האיזון האנרגטי של האדם האוכל, אך בנוסף לכך נותנת גם היבטים נוספים וחשובים: היבטים סביבתיים, איכות המזון ודרך הבישול שלו, האם אני צריכה לאדות את המזון, להקפיץ אותו או לבשל אותו בתנור?
ישנו דגש על הלעיסה והישיבה בזמן האוכל, ללא הטרדות חיצוניות כמו טלוויזיה או כביסה שצריך לתלות.
דגש על מזון טרי ולא מעובד ועקרונות נוספים.

שאלות שנשאלות תכופות במקרוביוטיקה הן: היכן אתה גר? בהרי יהודה או במישור החוף? לאדם הגר בהרי יהודה בעל קונסטיטוציה של יובש תהיה נטייה טבעית לסבול ממחלות הקשורות ליובש ולחוסר YIN שימצאו ביטוי פתלוגי בשלב זה או אחר, ולכן התפריט היומיומי שלו יצטרך לפצות על מה שנקרא: תנאי מזג האוויר. במישור החוף, לעומת זאת, הלחות יכולה לגרום לביטוי יתר של מחלות שכוללות לחות, שתתבטא בסימפטומים לא נעימים אחרים וגם אותה צריך לאזן.

המקרוביוטיקה נחשבת לפילוסופיית התזונה המועדפת על כוכבי הוליווד כמו דמי מור, ועל זמרות מוצלחות כמו מדונה.
זוהי תזונה שמביאה את האדם לאיזון אנרגטי עם עצמו ועם סביבתו, יכולת התגובה שלו לאירועים ולנסיבות שקולה יותר ונובעת מבריאות טובה נטו, ומניעת מחלות.

אני מוצאת במקרוביוטיקה כלי טיפולי חשוב בקליניקה עם יתרונות רבים ומשתמשת בו פעם אחר פעם להשגת בריאות מיטבית אצל המטופלים.

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים