הנבטת מאש I מש | שעועית סינית

מאש (או מש) היא קטניה קטנה, ירוקה, הדומה לשעועית ירוקה. למאש יש ערכים תזונתיים גבוהים,

מש I מאש מונבט, קטניה המלאה בערכים תזונתיים כמו ברזל, סידן, וסיבים תזונתיים. צולם ע"י חן אדדי במטבח הביתי.

מש I מאש מונבט, קטניה המלאה בערכים תזונתיים כמו ברזל, סידן, וסיבים תזונתיים. צולם ע"י חן אדדי במטבח הביתי.

היא מכילה (עבור 100 גרם) כ – 24 גרם חלבון, 16 גרם סיבים תזונתיים, 132 גרם סידן וכ – 7 גרם ברזל.

המאש טובה לאכילה במשך כל השנה ובעיקר באביב ובקיץ. בעונות האלה המאש מזינה את הכבד ודואגת לניקוי רעלים מהכבד. הנבטת מאש מוסיפה גם אנזימים חיוניים לעיכול הארוחה, וכן מבטאת בצורה טובה ביותר את אלמנט העץ עפ"י הרפואה הסינית – גדילה, התפתחות, פריצה קדימה, כמו נבט באדמה שמתחיל "לעשות חיים", או לגדול עם אור השמש.

מרגע ההנבטה (1 ס"מ אורך לנבט), ניתן לשמור את המאש במקרר, בתוך קופסא סגורה הטובה לשימוש כשבוע ימים.

הנבטת מאש קלה מאוד ומתאימה גם להפעלת ילדים. אז מה עושים?

המצרכים:

1.חופן מאש (בדגש על חופן, כי זה יוצא המון…)

2. קערה

3. מסננת שטוחה (לא חייב אבל עדיף)

4. מים מהברז

אופן ההכנה:

לוקחים קערה קטנה ומניחים את חופן המאש בתוכה. מכסים במים מהברז עד לכיסוי המאש וקצת יותר. משאירים את הקערה עם המאש והמים ללילה שלם מחוץ למקרר.

כשהמאש מונבט ומוכן, מכניסים לקופסא וחיש למקרר. צולם ע"י חן אדדי, במטבח הביתי.

כשהמאש מונבט ומוכן, מכניסים לקופסא וחיש למקרר. צולם ע"י חן אדדי, במטבח הביתי.

למחרת, מסננים את המאש במסננת ושוטפים אותה הייטב.

מניחים ת המסננת מעל הקערה. מידי פעם או כל 3 שעות מרטיבים את המאש ע"י שטיפתו או הזלפת מים מעליו. זהו. עכשיו ניתן לטבע לעשות את שלו.

המאש מתחיל לנבוט אט אט, אנחנו מחכים שאורך הנבט יהיה כ -1 ס"מ. כשזה קורה, מפרידים את המאש מהמסננת ומניחים אותו בתוך קופסא בתוך המקרר. לפעמים המאש ממשיך לנבוט גם בתוך המקרר…אז לא להבהל….:)

אפשר לבשל עם מאש תבשילים רבים בעודו מונבט. ניתן להוסיף אותו למרקים, ניתן להוסיף את המאש המונבט כפי שהוא לסלטים שונים ובריאים.

שתהיה לנו ארוחה מש געת!

תגובות

תגובות

Posted in מתכון בריא | Tagged , , , , , , , | Leave a comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים